Sfaturi în întocmirea unui Curriculum Vitae (CV)

Curriculum Vitae este un document care trebuie întocmit astfel încât să stârnească curiozitatea angajatorului astfel încât să programeze un interviu în vederea aflării a cât mai multor informații. CV-ul conține date personale despre aplicant, studiile și experiența care îl recomandă pentru un loc de muncă.

            Un Curriculum Vitae trebuie să:

            – fie scurt și explicit, maxim 2 pagini,

            – aibă un aspect îngrijit, să fie scris pe foaie A4 și să aibă o aranjare în pagină ușoară de parcurs astfel încat informațiile relevante să iasă în evidență cât mai usor,

            – numele, adresa și telefonul în partea de sus/stânga a paginii

            Pentru a avea un CV cât mai bine structurat ar trebui să ținem cont de câteva sfaturi. Dacă ținem cont de aceste sfaturi avem toate șansele ca CV-ul nostru să fie observat de către angajator și astfel să poată fi stabilit un interviu în vederea angajării.

  • Nume, prenume, adresă, număr de telefon, e-mail și naționalitatea
  • Experiența profesională scrisă în ordine descrescatoăre începând cu cel mai recent și terminând cu cel mai vechi loc de muncă. La această categorie trebuie să se specifice:
  • denumirea angajatorului,
  • perioada în care a lucrat la respectivul angajator,
  • funcția pe care a deținut-o,
  • o scurtă descriere a activității pe care a efectuat-o la locul de muncă
  • Educatie si formare, care trebuie să cuprindă:
  • Instituția de învățământ absolvită
  • Perioada în care s-au realizat studiile
  • Calificarea obținută
  • Limbi străine cunoscute și nivelul de cunoaștere a acestora
  • Deprinderi, aptitudini și competențe

            Trebuie să aveți grijă la greșelile gramaticale, acestea cântăresc foarte mult în selectarea CV-ului dumneavoastră.