Sfaturi pentru integrarea la un nou loc de muncă

Atunci când vă schimbați locul de muncă, treceți printr-o perioadă mai dificilă, mai stresantă, până vă acomodați la noul loc de muncă. Aveți impresia că toata lumea este cu ochii pe voi, că vă sunt studiate toate mișcările, vă este frică să nu spuneți ceva nepotrivit. De aceea am decis să scriu acest articol, pentru  a veni în ajutorul dumneavoastră cu câteva sfaturi menite să vă ajute să treceți mai ușor peste acomodarea cu noul loc de muncă.

         La începutul activării într-o nouă companie, există o perioadă de acomodare, în care trebuie să ne acomodăm cu cultura organizațională, să vă cunoașteți noii colegii, să vă dovediți competențele profesionale. Această perioadă poate dura de la câteva zile, la câteva luni, în funcție de capacitatea de adaptare a fiecărui individ.

         De asemenea este posibil să fim întâmpinați, în prima zi de lucru, cu foarte mare căldură de către colegi sau din contră cu foarte mare reticență și ostilitate, asta dacă, fostul coleg a fost foarte apreciat de colegi.

         Este bine să empatizați cu colegii, să vă găsiți o peroană de sprijin care este deschisă să vă ajute, de asemenea este bine să nu deranjați colegii cu tot felul de întrebări, când aceștia sunt agrenați într-o discuție, activitate sau când lucrează.

         Încă de la început este bine să dați dovada de inițiativă, trebuie să păreți cât mai siguri pe voi, dezghețați, dornici să învățați lucrurile noi și să vă integrați în echipă cât mai bine.

         Nu este bine să intrați în polemici încă de la început și nici să vă dați cu părerea despre o situație care s-a petrecut atunci când dumneavoastră încă nu erați angajat în firmă. Este cel mai bine să evitați discuțiile în contradictoriu.

         De asemenea, încă de la început trebuie să aveți grijă la ținuta vestimentară, de aceea încă de când mergeți la interviu trebuie să fiți atenți la persoanele care lucrează în firma respectivă și astfel să le observați stilul vestimentar care probabil este impus de firmă.

         Mențineți-va o atitudine pozitivă, indiferent de cât de stresant ar fi locul de muncă și de gradul de dificultate a muncii. Dacă o să dați semne de nervozitate și supărare, colegii alături de care lucrați nu își vor face o impresie prea bună despre dumneavoastră. Dacă nu știți să rezolvați o problemă nu va trebui decât să cereți ajutorul cu zâmbetul pe buze.

         Nu refuzați invitațiile. Dacă sunteți invitat/ă la masă, suc sau o seară de socializare ar fi indicat să nu refuzați și să îi acompaniați pe colegii dumneavoastră, dându-le astfel de înteles că doriți să vă integrați în grup și că aveți nevoie de ajutorul lor, dar fără să fiți insistnt/ă sau obositor/oare.

         Este bine sa faceți o impresie bună încă de la început și să vă oferiți ajutorul, colegilor, astfel puteți învăța într-un timp destul de scurt tot ceea ce trebuie să faceți în firmă, pentru că ajutând colegii, aceștia vor explica ce anume trebuie să faceți.